20 april 2011

Och vem faan är jag?

Dag 15 – en låt som beskriver dig

När jag var liten, ung, yngre eller hur man nu säger, fanns det "alltid" låtar som jag helt klart kände att den här handlar om mig! Det är ju precis så här det känns! Det var så solklart att det måste vara så, men samtidigt så konstigt. Hur kunde de pricka så rätt? Nu känner jag inte på det sättet så ofta. Man känner igen sig, ibland med ett snett leende, men att låten skulle beskriva mig..

Ska jag driva lite med mig själv så blir det väl den här (Jag är det fulaste som finns - Jojje Wadenius) som beskriver mitt yttre. Om jag är lite allvarligare så beskriver den här låten (Ett fullkomligt kaos - Bo Kaspers orkester) på sätt och vis vårt liv, i alla fall periodvis. Men den har jag ju redan valt dag 11, så den kan jag ju inte ta igen. Det här (Cats in the cradle - Ugly Kid Joe) är en mardröm, inte alls någon jag vill vara och innerligt hoppas att jag sällan är.

I och för sig finns det en låt (I en spegel som jag har - Thåström) som beskriver mig otäckt bra i mina dystrare stunder. Den vill jag inte välja. För det är inte den bilden som jag vill ha eller ge av mig själv. Eftersom jag inte kommer på någon bättre så väljer jag den här (Ironic - Alanis Morissette). För den är ganska träffande. Ganska ofta. När man tänker som jag. Men den passar väl kanske de flesta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.