05 april 2011

Musiklistan - dag 1 - din favoritlåt

Den här låten fastnade jag för i början av 90-talet när jag upptäckte Paul Simon. I mina föräldrars LP-samling. Och sedan har den hängt kvar i bakgrunden för att poppa upp till ytan med jämna mellanrum. Från början tyckte jag faktiskt att det bara var en bra låt, inte favoriten, men den växte. Och fastnade. Ordentligt.

Dessvärre är jag en person som lyssnar sönder favoritlåtar. Hör på dem så många gånger att jag tröttnar. Blir starkt beroende ett tag och sedan tar det stopp. Trist men sant. Så är det även med den här. Skillnaden är att den här har jag lyssnat sönder flera gånger och den har ändå kommit tillbaka. Gång på gång.

Just nu ligger den riktigt bra till. Låten heter förresten Something so right.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.